Қостанай облысы әкімдігі білім басқармасының «Психологиялық қолдау және қосымша білім беру өңірлік орталығы» КММ

 

Қостанай облысының білім беру ұйымдарында педагогтер мен ата-аналардың өзара іс-қимылын жақсартуға бағытталған

«Үндестік» облыстық жобасы

Кіріспе

 

Бүгінгі таңда білім беру ұйымы мен ата-аналар арасындағы өзара іс-қимыл заманауи білім беру жүйесін жаңғыртуды ескере отырып қарастырылуда. Өзара әрекеттесу ата-аналарға білім беру қызметтерінің «тапсырыс берушілері» ретінде, сонымен бірге олардың сапасын дұрыс бағалай алатын және білім беру қажеттіліктері мен оқу процесін өзін-өзі ұйымдастыруға қойылатын заманауи талаптарға сәйкес студенттердің оқу іс-әрекетін оңтайландыруға қатысатын белсенді, адал және жауапты тұтынушыларды бағдарлауды қамтиды. Мұның бәрі әлеуметтік серіктестік қағидаттары мен шарттары бойынша ата-аналармен ұзақ мерзімді өзара тиімді қарым-қатынас құру қажеттілігін қарастырады. Білім беру ұйымы мен отбасының өзара іс-қимылы қазіргі білім беру стратегиясында белгіленген ынтымақтастықтың жаңа нысандары арқылы құрылады.

«Үндестік» облыстық жобасы ата-аналар мен білім беру ұйымдарының өзара іс-қимылын жақсартуға бағытталған тиімді нысандардың бірі болып табылады.

Облыстық жоба

1 Жоба атауы Бір-бірімен жүздесу
2 Жобаның адресаты Білім беру ұйымдары
3 Іске асыру мерзімі 2021 жылғы тамыздан бастап тұрақты түрде
4 Қаржыландыру Талап етілмейді
5 Жобаның мақсаты 1.   Отбасы мен мектептің әлеуметтік серіктестік қағидаттары мен шарттары бойынша жүйелі, кешенді, Үйлестірілген әлеуметтік-психологиялық-педагогикалық ұзақ мерзімді өзара іс-қимылын қамтамасыз ету, ең жоғары құндылықтар адам өмірінің негізі болып табылатын бірыңғай оқу-тәрбие алаңын, бірыңғай әлеуметтік саланы құруға бағытталған.
6 Жобаның міндеттері:

 

1. Ата-аналарды мектеп қызметінің барлық салаларына белсенді тарту.

2.  Ата-аналар білімін тепе-тең негізде ұйымдастыру: педагогтер-ата-аналар, ата – аналар-ата-аналар; отбасын педагогикалық сүйемелдеу (оқыту, консультация беру, тәрбие, ағарту мәселелерінде көмек көрсету және т.б.).

3.Өзара іс – қимыл нысандарын жетілдіру білім беру ұйымы-отбасы. Білім беру ұйымының тәрбие процесін ұйымдастырудағы отбасының рөлін күшейту.

4. Балалар мен жасөспірімдердің бейәлеуметтік мінез-құлқының алдын алу, отбасыларда салауатты өмір салтының негіздерін қалыптастыру үшін жағдайлар жасау.

5. Білім алушылардың психологиялық денсаулығын сақтауға және нығайтуға, олардың әлеуметтенуіне ықпал ететін жайлы қауіпсіз білім беру ортасын құру.

7 Жобаның бағыттары 1. Ғылыми-әдістемелік бағыт;

2. Диагностикалық-аналитикалық бағыт;

3. Профилактикалық бағыт;

4. Консультативтік-ағартушылық бағыт;

5. Дамытушылық бағыты.

8 Жобаны іске асыру әдістері

(ұсынылатын жұмыс түрлері мен әдістері, әрбір білім беру ұйымы өз қалауы бойынша таңдайды және пайдаланады)

1.Краудсорсингті қолдану:

– мектеп пен отбасының өзара іс-қимыл жүйесіндегі белгілі бір міндеттерді шешу үшін кең аудиторияны (мүмкіндігінше кәсіби мамандарды) тарту;

– акт-технологиялардың көмегімен жүйеленетін педагогтердің білімін, тәжірибесін, дағдыларын жалпылау. Мұғалімдер мен ата-аналар өзекті ақпарат алады;

– өзара байланысты міндеттерді шешу: Ақпаратты жинау және өңдеу, сындарлы идеяларды жинау және өңдеу, ұсыныстар жинау, тәуелсіз сарапшылар тобын қалыптастыру;

– оқыту және тәрбиелеу үдерісіне жәрдемдесу үшін тәлімгерлік.

2. Мектеп пен отбасының өзара іс-қимылының озық тәжірибесін талқылай отырып, Ашық диалог алаңдары.

3. Онлайн-кітапханалар мен мұғалімдер тегін оқу құралдарын табатын аймақтағы мұғалімдер қауымдастығы әдістер мен материалдармен алмасады.

4. Ынтымақтастық білім алмасу, оқыту және келісімге қол жеткізу жүзеге асырылатын жалпы білім беру және білім беру мақсаттарына қол жеткізу үшін мұғалімдер мен ата-аналардың бірлескен іс-әрекетінің процесі ретінде.

9 Өзара әрекеттесуді басқару формалары

білім беру ұйымдары және отбасы

Ата-аналармен өзара әрекеттесу формалары

Өзара әрекеттесудің ұжымдық, топтық және жеке формаларын біріктірген жөн.

Ұжымдық формалар: ашық ата-аналар жиналысы, ата-аналар лекторийі, тәжірибе алмасу бойынша ата-аналар конференциясы, сұрақтар мен жауаптар кеші, тәрбие және оқыту мәселелері бойынша диспут-рефлексия, ата-аналардың педагогикалық ұжыммен «Ашық есік күндері» форматында кездесуі, «TEDx» клубы, ата-аналардың қатысуымен шығармашылық шеберханалар, ата-аналардың өздері бастамашылық еткен іс-шаралар.

Мен ұжымдық жұмыстың инновациялық формаларына мысалдар келтіремін:

1.Ашық ата-аналар жиналысы (жалпы мектептік ата-аналар жиналысының алдында білім алушылардың ата-аналары үшін мамандардың, пән мұғалімдерінің жеке консультациялары өткізіледі);

2. «Диалог» клубы («TEDx» форматында), алдын ала мәлімделген тақырыпта сөз сөйлеу (ата-аналар, балалар, педагогтар);

3. Балалар концертінің дәрісі басталар алдында ата-аналар лекторийі;

4. Тәжірибе алмасу бойынша ата-аналар конференциялары, онда ата-аналар тақырыпты өздері анықтайды және өзекті мәселелерді талқылау үшін мамандарды шақыра алады.

Жұмыс формаларының келесі тобы-топтық формалар: ата-аналар комитетімен өзара әрекеттесу, шығармашылық топтармен өзара әрекеттесу; мамандармен топтық консультациялар (директордың ТЖ жөніндегі орынбасары, педагог-психолог, әлеуметтік педагог, логопед және т. б. тар мамандар),   тимбилдинг, кофе-монинг, диалог алаңдары, мамандарды тарта отырып, ата-аналарға арналған практикалық сабақтар (педагог-психолог, әлеуметтік педагог, логопед және т. б. тар мамандар), Отбасылық клуб, квесттер, шығармашылық сағаттар, «ата-аналардың жұмысында бір күн» кәсіптік бағдар, бірлескен театрлық іс-шаралар, ата-аналармен бірге мектеп БАҚ, отбасымен жұмыс байқаулары.

Мысалы, біз топтық жұмыстың осындай инновациялық түрлерін ұсынамыз:

-ата – аналармен кофе-монинг-кездесу білім беру ұйымында ата-ананың қонақ бөлмесі форматында ұйымдастырылады. Ата-аналар мен мұғалімдер балаларды тәрбиелеу және оқыту мәселелерін кофе үстінде еркін, бейресми жағдайда шешеді. Оқыту және ата-ана мен бала қарым-қатынасы мәселелері бойынша бейне материалдарды көруге болады;

– «Біз біргеміз» тимбилдингі ойын түрінде өтеді және қазіргі балалар мен жасөспірімдерге қажетті коммуникативтік және әлеуметтік құзыреттерді қалыптастырады;

бірлескен Театр қызметі-балалармен, ата-аналармен және педагогтармен бірлескен театрлық қойылымдарды ұйымдастыру және өткізу, бұл ата-аналардың психологиялық-педагогикалық мәдениетін дамытуға; білім алушылардың эстетикалық және көркемдік талғамын қалыптастыруға, сондай-ақ балалар мен ата-аналар арасындағы қарым-қатынасты жақсартуға ықпал етеді. Театр қызметі-балаларды тәрбиелеу және оқыту мәселелерін шешуде мұғалімдер (сынып жетекшілері, пән мұғалімдері) мен ата-аналардың бірлескен жұмысының тиімді нысаны.

Жеке формалар:

– «Директор сағаты» (директордың ата-аналармен жеке жұмысы үшін белгіленген уақыт);

– «Әкімшілік қабылдау бөлмесі» (директордың ТЖ жөніндегі орынбасарларының жеке жұмысы үшін белгіленген уақыт,

Ата-аналармен ТЖБ);

пән мұғалімдерімен жеке консультациялар (жалпы мектептік ата-аналар жиналысының алдында білім алушылардың ата-аналары үшін мамандардың, пән мұғалімдерінің жеке консультациялары өткізіледі).

Сынып жетекшілері, психологтар, әлеуметтік педагогтар үшін ата-аналармен осындай жеке жұмыс түрлерін ұсынамыз:

– интерактивті әңгіме;

– сауалнама және диагностика;

– үйге бару;

– кеңес;

– ата-аналардың жеке тапсырмаларды орындауы.

10 Білім беру ұйымы мен отбасының өзара іс-қимылын басқару нысандары. 1. Құрамына директор, директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасарлары, директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары, директордың ғылыми-әдістемелік жұмыс жөніндегі орынбасары, мектептің ата-аналар комитетінің өкілдері кіретін білім беру ұйымы мен отбасының өзара іс-қимылын үйлестіру жөніндегі кеңес құру.

2. Директор мен директордың ТЖ, ОЖ, ҒӘБ жөніндегі орынбасарларының сынып жетекшілерімен, пән мұғалімдерімен өзара іс-қимылы директор жанындағы жиналыстарда, педагогикалық кеңестерде, отбасымен жұмыс мәселелері жөніндегі әдістемелік кеңестерде, шығармашылық топтардың жұмысында жүзеге асырылады.

Ата – аналардың білім беру ұйымының әкімшілігімен өзара іс – қимылы -білім беру ұйымының сайттарында «сұрақ-жауап» форматында.
3. Мәселелердің жай-күйін анықтау және зерттеу және оларды шешу нәтижелерін үнемі бақылау.

4. Педагогтардың қызметін көтермелеу:

– отбасымен шығармашылықпен жұмыс істейтін педагогтарды анықтау;

– ата-аналармен жұмыс мәселері бойынша үздік жобаға байқау өткізу;

– тәжірибелі, кәсіби жұмыс істейтін педагогтарға «Ата-аналармен жұмыс жөніндегі әдіскер» атағын беру;

– «Бірегей ата-аналар жиналысы (әзірлемелер байқау немесе басқа да ашық іс-шаралар) байқау өткізу;

– педагогтердің отбасымен жұмыс туралы шығармашылық есептері (ата-аналардың, балалардың қатысуымен);

7. Ата-аналардың қызметін көтермелеу:

жоба бойынша жұмыс қорытындылары: «Үздік ата-аналар ұжымы», «Үздік ата-аналар комитеті», «Ең белсенді ата-ана» және т. б. оқу жылының қорытындысы бойынша конкурстар өткізу.;

– «Тату отбасы» атағын беру (отбасының барлық мүшелері мектеп, сынып өміріне белсенді қатысады);

– Үлгілі отбасылардың Құрмет Кітабын ресімдеу (фотосуреттер, отбасының паспорты, олардың еңбегінің нәтижелері);

– ең белсенді ата-аналарға алғыс хаттарды рәсімдеу;

– отбасылармен және олардың жетістіктерімен Мектеп баспасы, мектеп сайты, жергілікті газет және т. б. БАҚ арқылы танысу

11 Жоба тиімділігінің критерийлері 1.Жобамен жұмыс істеу тиімділігінің өлшемі білім беру ұйымына деген оң көзқарастың қалыптасуы, оны қабылдаудың беделі болып табылады, ол білім алушылардың, ата-аналар мен педагогтардың қанағаттану деңгейімен айқындалады.

2. Ата-аналар білім беру ұйымы үшін өздері ұйымдастырған және өткізген іс-шаралардың саны мен сапасы (білім беру ұйымындағы білім алушылар санына қатысты іс-шаралар санының пайызы).

3. Ата-аналар қоғамдастығының іс-шараларға қатысу пайызы.

4. Білім беру ұйымдарының білім алушылары арасында құқық бұзушылықтардың, буллингтің, суицидтік жағдайлардың болмауы.

12 Жоба жұмысының күтілетін нәтижелері Отбасы мен білім беру ұйымының өзара іс-қимылы бойынша жұмыс нәтижесінде:

1. Ата-аналардың, педагогтердің психологиялық-педагогикалық мәдениетін арттыру;

2. Білім беру ұйымдарында ашық және қолжетімді әлеуметтік-педагогикалық жүйе құру арқылы ата-аналардың, балалар мен педагогтардың бірлескен өнімді іс-әрекет және оқуда, шығармашылықта және әлеуметтік Өмірде өзін-өзі табысты іске асыру тәжірибесін қалыптастыру.

3. Ата-аналармен бұқаралық іс-шаралар жүйесін құру, бірлескен қоғамдық маңызы бар қызметті ұйымдастыру бойынша жұмыс.

4.Бала тәрбиесіндегі отбасының рөлін күшейту.

5.Педагогтар мен ата-аналардың, сондай-ақ жұртшылықтың әлеуметтік серіктестігі үшін ақпараттық кеңістік құру.

6. Оқу – тәрбие қызметінің мазмұны мен нәтижелілігіне ата – аналардың қанағаттанушылығын арттыру (ата-аналардың сенім дәрежесі, ата-аналар тарапынан білім алушылардың үлгерімін бақылау, Ата-аналардың мектеп сұраныстарына реакциясының жоғары жылдамдығы және керісінше-ата-аналардың мектеп өміріне белсенді қатысуға дайындығы).

13 Жоба жұмысының жыл сайынғы қорытындысы Жыл сайын оқу жылы аяқталғаннан кейін білім беру ұйымдары, қалалар мен аудандар, облыс деңгейінде жоба тиімділігінің өлшемдеріне сәйкес (11-т.) жоба бойынша жұмыс нәтижелерінің қорытындылары шығарылады.

 

«Үндестік» облыстық  жобасы – ата-аналар мен білім беру мекемесі ұжымының ынтымақтастығы идеясын іске асыру, бірыңғай тәрбие алаңын құру; отбасымен әлеуметтік әріптестік жағдайында білім алушылардың тұлғасын дамытуға бағытталған пәрменді және тиімді жұмыс.